Η πεντηκόντορος ήταν τύπος αρχαίας ελληνικής γαλέρας, που χρησιμοποιήθηκε τουλάχιστον από την αρχαϊκή εποχή, αν και οι σχετικές αναφορές στα ομηρικά έπη μαρτυρούν ότι παρόμοια πλοία υπήρξαν και προγενέστερα.
Η «Αργώ» θα διανύει καθημερινά από 10-45 ναυτικά μίλια, ενώ όταν ολοκληρώσει το ταξίδι της θα έχει περάσει από 37 λιμάνια υψώνοντας έξι ξένες σημαίες, όσες και οι χώρες διέλευσής της (Ελλάδα, Αλβανία, Μαυροβούνιο, Κροατία, Σλοβενία και Ιταλία). Στις 12 Αυγούστου αναμένεται να καταπλεύσει στη Βενετία.
Το σκάφος έχει κατασκευαστεί με τις μεθόδους, τα σχέδια και τα εργαλεία εκείνης της εποχής και σύμφωνα με τους γνωρίζοντες φαίνεται ότι έχει γίνει καλή δουλειά, καθώς κάνοντας ένα πειραματικό ταξίδι στους Αγίους Σαράντα με τελικό προορισμό την Ιθάκη το 2008, η «Αργώ» βρέθηκε αντιμέτωπη με ανέμους έντασης 7 μποφόρ στο Κάβο Ντόρο καταφέρνοντας να αντιμετωπίσει όλα τα εμπόδια και τα προβλήματα.
Μάλιστα, στα κουπιά του πλοίου δεν βρίσκονταν αθλητές, αλλά καθημερινοί άνθρωποι (φοιτητές, δάσκαλοι, αξιωματικοί, γιατροί, δικηγόροι, αρχιτέκτονες, επιχειρηματίες, ιδιωτικοί υπάλληλοι), με ισχυρή θέληση, πίστη στο καθήκον και αυτοπειθαρχία.
Η ανακατασκευή του προϊστορικού πλοίου πραγματοποιήθηκε μέσω του ολοκληρωμένου Ερευνητικού Προγράμματος Πειραματικής Ναυτικής Αρχαιολογίας του Ινστιτούτου «Ναυδομος», με ναυπηγό και καπετάνιο τον Απόστολο Κούρτη και καραβομαραγκό τον Νίκο Ρέπο.
Φωτ.: loutrakiodusseas.blogspot.com, pontos-news.gr.
πηγη: https://thesecretrealtruth.blogspot.com/