Sample Sidebar Module

This is a sample module published to the sidebar_bottom position, using the -sidebar module class suffix. There is also a sidebar_top position below the search.
ΙΣΤΙΑΙΑ

Search Our Site

Επισκεφθήκαμε την όμορφη Κοκκινομηλιά και συζητήσαμε με κατοίκους της για προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους, κυρίως στο θέμα των αγροτοδασικών δρόμων και των αντιπυρικών ζωνών.

Μαζί με τον Γιάννη Τσελίκα κάναμε ένα μικρό οδοιπορικό και μια συζήτηση με τους κατοίκους,

Η Κοκκινομηλιά είναι ένα χωριό με 58 μόνιμους κατοίκους, πολύ κοντά στην έδρα του Δήμου Ιστιαίας – Αιδηψού, μόλις 16 χιλιόμετρα και περίπου ένα εικοσάλεπτο με το αυτοκίνητο.

Το χαρακτηριστικπο του χωριού είναι πως είναι περιτριγυρισμένο από πυκνό δάσος, κάτι που δίνει τη δυνατότητα για απόκτηση εισοδήματος με την ξύλευση και την ρητινοκαλλιέργεια.

Παρόλα αυτά όμως, τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι, μιας και σε περίπτωση φωτιάς το χωριό δεν έχει τις απαραίτητες υποδομές ώστε να την αντιμετωπίσει.

Τα περίπου 150 χιλιόμετρα αγοροτοδασικών δρόμων που ανήκουν στην Κοινότητα Κοκκινομηλιάς, όπως μας είπαν οι κάτοικοι του χωριού που συνομιλήσαμε, είναι σχεδόν 10 χρόνια χωρίς συντήρηση, με αποτέλεσμα να έχουν δασώσει από τη μια, αλλά και από την άλλη, το πέρασμα του χρόνου τους έχει κάνει σχεδόν απροσπέλαστους στο μεγαλύτερο μήκος τους.

Δείτε το Video που ακολουθεί και ακούστε τι είπαν για το θέμα οι: Δημήτρης Δήμου (Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας αλλά και Πρόεδρος του Αναγκαστικού Δασικού Συνεταιριμού Κοκκινομηλιάς), Νίκος Μάρκου (υλοτόμος και ρετσινάς), Γιάννης Ανατσελόπουλος (Ταμίας του Αναγκαστικού Δασικού Συνεταιριμού Κοκκινομηλιάς, ο γνωστός Εξουσίας), Γιώερος Σταμαονικολός (πρώην Δασοφύλακας) και Δήμος Τσελίκας.

Δείτε τι μας είπαν για την κατάσταση των δρόμων που έχουν 10 χρόνια να συντηρηθούν καθως και τις παρεμβάσεις που έχουν κάνει για να διευκολύνουν της πρόσβαση στα χωράφια τους. Όπως είπαν, φέτος έγινε μια απλή παρέμβαση στις δύο αντιπυρικές ζώνες μόνο και μόνο για να υπάρχει μια απλή πρόσβαση.

Εμείς θα ρωτήσουμε: τι θα συμβεί αν πάρει φωτιά το δάσος της Κοκκινομηλιάς;

Δείτε τι μας είπε ο Νίκος Μάρκου και οι υπόλοιποι, τόσο για τους αγροτοδασικούς δρόμους αλλά και για τις υδατοδεξαμενές που υπάρχουν για την τροφοδοσία των πυροσβεστικών οχημάτων και οι οποίες τελικά είναι άχρηστες, μιας και το υψομετρικό νερού μεταξύ δεξαμενής και πυροσβεστικού οχήματος είναι σχεδόν στο ίδιο ύψος. Από την άλλη, λόγω της αχρησίας επί χρόνια, οι βάνες είναι κολλημένες από τα άλατα, καπάκια ανοιχτά στις σκεπές, χόρτα φυτρωμένα στο σημείο των βανών, μέχρι και πεύκο φυτρωμένο δίπλα σε αυτές. Πρακτικά λοιπόν, τα πυροσβεστικά οχήματα να πηγαίνουν στης περιοχή Βουτά – Ιστιαίας για να προμηθευτούν νερό!

Εμείς θα ρωτήσουμε: τι θα συμβεί αν πάρει φωτιά το δάσος της Κοκκινομηλιάς;

Περπατήσαμε με το 4Χ4 του Νίκου Μάρκου σε δύο δρόμους κοντά στο χωριό, δρόμους από τους οποίους οι κάτοικοι πάνε στα κτήματά τους, δρόμους που θα χρησιμοποιήσουν τα πυροσβεστικά οχήματα σε περίπτωση πυρκαγιάς. Δρόμοι με βράχια να ξεπηδούν στο υποτιθέμενο οδόστρωμα, δέντρα να έχουν στενέψει το πλάτος τους δυσκολεύοντας την πρόσβαση, τεράστιου μήκους και βάθους νεροφαγώματα που κάνουν την κίνηση των οχημάτων ριψοκίνδυνη έως επικίνδυνη. Και αυτά σε δύο μόνο δρόμους της Κοινότητας Κοκκινομηλιάς, ο ένας σχεδόν 500 μέτρα από το χωριό και ο άλλος 1,5 χιλιόμετρο. Δρόμους που πραγματικά δεν μπορούσαμε να πιστέψουμε στα μάτια μας, όταν αναλογιζόμαστε το πόσο κοντά είναι στην έδρα του Δήμου μας. Δρόμους που μόνο οι λάτρεις της τετρακίνησης θα αγαπούσαν λόγω της μεγάλης τους δυσκολίας, αλλά και αυτοί αν αντιληφθούν πως είναι αφημένοι στην τύχη τους σε περίπτωση πυρκαγιάς, μάλλον θα το σκέφτονταν τελικά να τους χρησιμοποιήσουν. Εμείς θα ρωτήσουμε και πάλι: τι θα συμβεί αν πάρει φωτιά το δάσος της Κοκκινομηλιάς;

Δείτε πιο κάτω φωοτρεπορτάζ

-- ΟΛΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΘΥΝΗ ΤΩΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ ΤΟΥΣ --

Όλα τα άρθρα που δημοσιεύονται εκφράζουν αποκλειστικά αυτούς που τα υπογράφουν και οι οποίοι είναι και υπεύθυνοι των γραφομένων τους. ο ΔΙΑΥΛΟΣ δεν φέρει καμία ευθύνη για τις απόψεις που εκφράζονται, όταν αυτές υπογράφονται.